digital marketing και μικρές επιχειρήσεις

Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις: πείτε «ΝΑΙ» !

Τις εβδομάδες που πέρασαν, με το ξέσπασμα του covid-19 και το lockdown, ακούσατε πολύ για το πόσο σημαντικό είναι το να έχει μια επίχειρηση παρουσία και ηλεκτρονικά. ‘Ολες οι επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά καταστήματα & sites, ακόμα και με απλές Facebook σελίδες, πρακτικά βρήκαν τρόπο να συνεχίσουν τις δραστηριότητες τους σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες αγοράς που ζούμε. Ο συνδυασμός Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις είναι όντως δυνατός, απαραίτητος πλέον και μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της μικρής επίχειρησης σας.

Ωραία μέχρι εδώ! Από που όμως ξεκινάμε; Σε τι δίνουμε προτεραιότητα; Να ξαναφτιάξουμε το site μας, να κάνουμε newsletters με προσφορές, διαφήμιση στο Facebook;

Η αλήθεια είναι ότι το Digital Marketing έχει πολλές πτυχές και ο σωστός συνδυασμός & πλάνο για κάθε μικρή επιχείρηση είναι διαφορετικός. Όπως διαφορετικό είναι και το μέγεθος της επένδυσης ανά περίπτωση. Πολύ συχνά συναντάμε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να νοιώθουν ότι δεν έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν, με τι σειρά και με τι είδους βοήθεια από ειδικούς. Είναι φυσικό γιατί οι επιλογές είναι πολλές.

  • Τα social media μπορούν να εκτινάξουν εντυπωσιακά την προβολή σας στο διαδίκτυο.
  • Ένα καλό βίντεο μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της εταιρείας σας.
  • Η σωστή ενασχόληση με το SEO μπορεί να ανεβάσει ψηλά την θέση σας στις μηχανές αναζήτησης.
  • Η καλή διαχείριση της ιστοσελίδας σας μπορεί επίσης να σας αυξήσει την επισκεψιμότητα.
  • Οι καμπάνιες μέσω email ή sms μπορούν να μεγαλώσουν το επίπεδο στο οποίο το κοινό σας έρχεται σε επαφή με την επιχείρηση σας.

Κάποιες από τις ενέργειες Digital Marketing είναι απαραίτητες και πρέπει να έχουν προτεραιότητα. Ακόμα περισσότερο, τονίζουμε, τώρα στην εποχή που όλα τα επειχηρηματικά δεδομένα έχουν ανατραπεί. Δεν θα χρειαστείτε για όλες την βοήθεια των ειδικών, κάποιες θα μπορέσετε να τις κάνετε μόνοι σας!

1. Έχετε ένα λειτουργικό website το οποίο είναι το κέντρο όλων των ενεργειών σας Digital Marketing;

Το website σας είναι το πρόσωπο της επιχείρησης σας προς στον έξω κόσμο. Αυτό ισχύει για κάθε μέγεθος επιχείρησης. Χρειάζεται να είναι σωστά σχεδιασμένο, να τραβάει το ενδιαφέρον και να είναι πάντα ενημερωμένο με τα τελευταία σας προϊόντα/υπηρεσίες, νέα και άρθρα. Αν δραστηριοποιείστε στο εμπόριο ένα eshop είναι σαν ένα επιπλέον φυσικό κατάστημα. Εδώ είναι η καρδιά και το σημείο εκκίνησης σας.

Στο διάστημα του lockdown, όπως πιθανά θα έχετε διαβάσει, τα ηλεκτρονικά καταστήματα αναπτύχθηκαν σημαντικά και καλύψαν ένα μέρος της απώλειας των εσόδων από το κλείσιμο των φυσικών καταστήματων. Η νέα επιχειρηματική πραγματικότητα που βιώνουμε είναι ακριβώς ο λόγος γιατί είναι απαραίτητο να έχετε ένα αποκλειστικά δικό σας μέσο και να μην στηρίζεστε μόνο:

  • σε πωλήσεις αποκλειστικά από το φυσικό σας κατάστημα/τα
  • σε πωλήσεις από sites τρίτων
  • σε πωλήσεις μέσω social media sites

Πάνω στο website ή eshop σας σχεδιάζουμε κι υλοποιούμε τακτικά ή έκτακτα πλάνα Digital Marketing που υποστηρίζουν τα έσοδα της επιχείρησή σας. Το γενικότερο τοπίο του eCommerce ήταν ήδη δυναμικό, κι ή ανάπτυξη του θα συνεχιστεί ακόμα περισσότερο τους επόμενους 6 μήνες.

Πείτε ΝΑΙ σ’ένα λειτουργικό και καλαίσθητο site ή eshop επενδύοντας στο σωστό σχεδιασμό και την κατασκευή του. Υποστηρίξτε την επιχείρηση σας σε ένα αποκλειστικά δικό σας μέσο. 

 

.

2. Έχει η επιχείρησή σας μια “συμπαγή” εταιρική ταυτότητα;

Το λογότυπο της επιχείρησης είναι η ταυτότητα σας. Το μότο που το συνοδεύει είναι η παρακίνηση προς υπάρχοντες και νέους πελάτες για να ασχοληθούν μαζί σας. Είναι η εταιρική σας ταυτότητα σαφής και σχεδιασμένη έτσι ώστε να περνάει προς τα έξω αυτό που θέλετε;

Μια σωστά σχεδιασμένη εταιρική ταυτότητα, που αποτυπώνεται καλά στη μνήμη, ανεβάζει τις πιθανότητες να κερδίσετε ένα κλικ την δεύτερη ή την τρίτη φορά που ένας χρήστης εντοπίσει διαδικτυακά την επιχείρησή σας.

Αντίθετα, το ασαφές branding και τα διάσπαρτα, ασυνάρτητα μηνύματα δημιουργούν σύγχυση και αποτρέπουν τους πελάτες από το να σας θυμούνται και να ασχοληθούν με την επιχείρησή σας.

ΝΑΙ στον σχεδιασμό ή επανασχεδιασμό αν χρειάζεται μιας δυνατής εταιρικής ταυτότητας!

digital marketing και μικρές επιχειρήσεις: παράδειγμα σωστού λογοτύπου

3. Είναι η Digital παρουσία σας πραγματικά mobile friendly?

Τα κινητά δεν αποτελούν το μέλλον του internet, είναι το παρόν. Πάνω από το 50% του traffic στα sites προέρχεται, σύμφωνα με την Google, από mobile συσκευές. Πόσο πάνω από κινητά μας δεν είμαστε όλοι αυτή την περίοδο, αναζητώντας κάθε είδος πληροφορίας;

To website σας πρέπει όχι μόνο να είναι mobile friendly, αλλά να φορτώνει γρήγορα κι όλη η εμπειρία του χρήστη (UX) να είναι θετική ώστε να επιστρέψει ξανά. Χρήστες κι υποψήφιοι πελάτες που είχαν αρνητική εμπειρία από το site σας είναι πιθανό κατά 62% να μην επιστρέψουν ξανά σύμφωνα και πάλι με τη Google.

Ιστοσελίδες που έχουν κατασκευαστεί ακόμα και μόλις πριν 2 χρόνια είναι πιθανό, για διαφορετικούς λόγους, να παρέχουν μια λιγότερη ικανοποιητική εμπειρία στον χρήστη που μπαίνει από κινητό. Ένα παράδειγμα είναι η ταχύτητα φόρτωσης του site σας στα κινητά. Δείτε στην σελίδα “TestMySite” της Google πόσο ικανοποιητική είναι καθώς και πως  συγκρίνεται με αυτή των ανταγωνιστών σας.

Βελτιώστε το website σας σε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν μια ανώτερη και γρήγορη mobile εμπειρία. Say YES to a friendly, mobile site!

.           

4. Εμφανίζεται η επιχείρηση σας ψηλά στην κατάταξη των αναζητήσεων;

Η ιστοσελίδα σας καλό θα είναι να βρίσκεται ψηλά στις οργανικές αναζητήσεις όταν οι υποψήφιοι πελάτες πληκτρολογούν τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα σας. Κάθε σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης (όπως η Google, Yahoo, Bing κλπ) εμφανίζει συνήθως στην κορυφή των αποτελεσμάτων πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης κι αμέσως μετά οργανικά αποτελέσματα.

Οι περισσότεροι χρήστες ξεκινούν το «αγοραστικό τους ταξίδι» όχι από τα Social Media αλλά από μια απλή αναζήτηση. Χαρακτηριστική και πάλι είναι η περίοδος του lockdown, που με πολύ περιορισμένες επιλογές αναζητήσαμε όλοι λύσεις κι εναλλακτικές σε αυτό που θέλαμε να βρούμε (προϊόντα, υπηρεσίες, τεχνική βοήθεια κλπ). Είναι πολύ σημαντικό να είστε παρόντες στα αποτελέσματα αναζήτησης που σας αφορούν για να έχετε την πιθανότητα γνωριμίας ή κι αγοράς από νέο κοινό.

Για να εμφανιστεί ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα το website ή το eshop σας χρειάζεται συστηματική δουλειά η οποία σταδιακά θα σας φέρει θετικά αποτελέσματα. Η διαδικασία για να το πετύχετε λέγεται Search Engine Optimization (SEO) και είναι ένας συνδυασμός τεχνικών βελτιώσεων στο site σας και ανάπτυξης σωστού περιεχομένου.

Μπορείτε να διαβάσετε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το SEO εδώ αλλά το πιο πιθανό είναι να χρειαστείτε την βοήθεια κάποιου ειδικού που θα αναλάβει όλη την διαδικασία.

Πολύ συχνά μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του SEO οι επιχειρήσεις τρέχουν προγράμματα πληρωμένων διαφημίσεων αναζήτησης για να προσελκύσουν επισκέψεις από τις αναζητήσεις που είναι στρατηγικά σημαντικές για αυτούς.

Πείτε ΝΑΙ στο SEO και βρεθείτε σε ανταγωνιστικές θέσεις κατάταξης στις αναζητήσεις των πελατών σας.

digital marketing και μικρές επιχειρήσεις: οργανικά αποτελέσματα google

5. Είναι η επίχειρηση σας επαρκώς και σωστά καταχωρημένη;

Έχετε καταχωρήσει την επιχείρηση σας στους χάρτες της Google? Είναι σωστά τα ωράρια λειτουργίας σας; Στο Facebook? Σε εθνικούς ή τοπικούς επαγγελματικούς οδηγούς με δωρεάν συμμετοχή;

Πείτε ΝΑΙ σε όλα τα παραπάνω και συμπληρώστε τις καταχωρήσεις σας εκεί που δεν είστε ήδη:

Καταχωρηθείτε ή ενημερώστε πλήρως τους χάρτες της Google μέσω του Google My Business. Αν κάποιος χρήστης έχει ήδη περάσει στον χάρτη την επιχείρηση σας, «διεκδικείστε» την στο Google My Business προφίλ σας. Η διαδικασία είναι απλή και σας καθοδηγεί η Google βήμα-βήμα.

 

  

Μην μείνετε όμως εκεί μόνο. Ενημερώστε με τα ωράρια λειτουργίας σας, τις προσφορές σας. Κάντε το ίδιο αντίστοιχα στα προφίλ σας σε  Facebook & Instagram. Αν τυχόν δεν έχετε ακόμα website τα παραπάνω κανάλια και οι πληροφορίες για την επιχείρηση σας είναι ακόμα πιο σημαντικές για να σας εντοπίσουν οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι.

Κάντε αναζήτηση και βρείτε τους επαγγελματικούς οδηγούς που σας αφορούν και ενημερώστε με τα στοιχεία της επιχείρησης σας. Είναι περισσότεροι από ότι φαντάζεστε.

6. Έχετε ενεργά κι ενημερωμένα τα Social Media σας;

Κατά πάσα πιθανότητα έχετε ανοίξει ήδη Business Page/Επαγγελματική σελίδα στο Facebook και πιθανά και στο Instagram. Κι έχετε κάνει πολύ καλά. Τα Social Media συνεχίζονται να αναπτύσσονται δυναμικά.

Σε περίπτωση που δεν έχετε ακόμα Επαγγελματική σελίδα Facebook μπορείτε να ανοίξετε μόνοι σας ακολουθώντας τον αναλυτικό οδηγό μας.

Αν έχετε οπτικό υλικό πιθανά έχετε ενεργοποιήσει και ένα YouTube κανάλι κι ένα Pinterest account. Νοιώθετε συχνά όμως ότι δεν ξέρετε τι να ανεβάσετε κι ότι δεν θα το δει κανείς. Και απογοητεύσετε και σταματάτε.

Είναι γεγονός ότι οι αναρτήσεις χρειάζονται χρόνο. Και τρόπο! Και διαφοροποίηση από το ένα social κανάλι στο άλλο. Κι έχουμε και τα Stories τώρα…

Ξεκινήστε ένα βήμα την φορά. Μην προγραμματίσετε πολλά posts στην αρχή. Βάλτε στόχο 1 την εβδομάδα αλλά κάντε το καλά. Μείνετε συνεπείς για τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες. Μετά προσθέστε ένα 2ο post σε κάθε εβδομάδα εφόσον προλαβαίνετε.

 

social media post παραδείγματα.    παράδειγμα ενημερωμένων social media για μικρές επιχειρήσειςsocial media post παράδειγμα

Ένας μικρός οδηγός για να σας βοηθήσει (σε κανονικές συνθήκες):

  • Σκεφτείτε για το τι θέλετε να μιλήσετε, είστε ο πιο κατάλληλος/η για να το κάνετε.
    • Αν δυσκολεύεστε να βρείτε αφορμή ή θέμα, σκεφτείτε τι θα λέγατε στον ενδιαφερόμενο/η ή υποψήφιο/α πελάτη σας στο φυσικό σας κατάστημα, σε ένα τηλεφώνημα ή σκεφτείτε τι ερωτήσεις συνήθως σας κάνουν.
    • Αν σας έρθουν παραπάνω από 1 ιδέες καταγράψτε τις για να έχετε έμπνευση και για το επόμενο post.
  • Γράψτε με αυθεντικό τρόπο, τον δικό σας χωρίς να μιμείστε κάτι που δεν είστε.
  • Συνοδεύστε το post σας με μια φωτογραφία από το κατάστημα ή το προϊόν σας. Αν δεν έχετε τη κατάλληλη αναζητήστε μία από image banks που διαθέτουν δωρεάν φωτογραφίες όπως το Pexels ή το PixaBay. Σε καμία περίπτωση μην χρησιμοποιήσετε φωτογραφία που δεν είναι δική σας ιδιοκτησίας.
  • Συμπεριλάβετε το link από το website σας που σχετίζεται με αυτό που αναφέρετε στο post σας.
  • Αφού αναρτήσετε το post σας στην επαγγελματική σας σελίδα, μοιραστείτε το κι από την προσωπική σας. Αν είστε και λίγο ακόμα τολμηροί «χορηγήστε» το στο Facebook. Το έχει κάνει εύκολο για να κάνετε μια πρώτη αρχή. Αν όμως σκέφτεστε να επενδύσετε πιο συστηματικά σε Social Media Ads τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σ’ ένα ειδικό για να μην δαπανήσετε χρήματα με λάθος τρόπο.
  • Απαντήστε με ευγένεια σε ερωτήσεις & κριτικές
  • Διαβάστε τα στατιστικά σας και κατανοήστε τα. Χρησιμοποιήστε την γνώση για να βελτιωθείτε στο επόμενο post

7. Σκέφτεστε να επενδύσετε συστηματικά σε διαφήμιση στo Digital; 

Έχετε ακούσει από φίλους ή συνεργάτες ότι η διαφήμιση σε Google & Facebook τους έχει βοηθήσει. Αν σκέφτεστε κι εσείς ότι θα θέλατε να δοκιμάσετε ένα πλάνο Digital Advertising για την μικρή σας επίχειρηση, έχετε σκεφτεί σωστά. Πείτε ΝΑΙ σε ένα τρίμηνο πλάνο Digital Marketing για να κρίνετε τα αποτελέσματα.

  

Για να το κάνετε θα χρειαστεί να αναζητείστε την βοήθεια από ειδικούς, δεν είναι εύκολο να το σχεδιάσετε και υλοποιήσετε μόνοι σας. Ένας ειδικός ή μια εταιρία Digital Marketing θα συζητήσει πρώτα μαζί σας για τους στόχους σας, το κοινό σας, τα προϊόντα και τον ανταγωνισμό σας και μετά θα σας προτείνει το σωστό Digital Marketing πλάνο.

Τα Digital κανάλια μας προσφέρουν πολλούς τρόπους διαφήμισης. Είναι σημαντικό να επιλέξετε μαζί με τον συνεργάτη σας-ειδικό το σωστό για την επιχείρηση σας μείγμα. Μέχρι την πρόταση του πλάνου οι εταιρίες συνήθως δεν χρεώνουν κι έτσι θα σας δοθεί η ευκαιρία να καταλάβετε καλύτερα τις επιλογές, την επένδυση που θα χρειαστεί και τον τρόπο της υλοποίησης.

Αν ενδιαφέρεστε για μία Δωρεάν πρόταση Digital Advertising στα μέτρα σας, επικοινωνείστε μαζί μας εδώ. Εξειδικεύομαστε στις μικρές επιχειρήσεις και ξεκινάμε πάντα προτείνοντας ένα ευρύτερο Marketing πλάνο που μέρος του υλοποιείται και στο Digital.

Κλείνοντας, μείνετε πάντα περήφανοι για το τι έχετε πετύχει μέχρι τώρα στην επιχείρηση σας. Η “νέα εποχή” covid μας έδειξε ότι δεν πρέπει να παραμένουμε επαναπαυμένοι. Μην σταματάτε λοιπόν ποτέ όμως να αναζητάτε τρόπους για να αναπτυχθείτε. Το Digital μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά: κάντε έρευνα, μελετήστε τις πληροφορίες, βάλτε στόχους και προτεραιότητες και εξελιχθείτε!